Skaffa hund

Sambon och jag funderar starkt på att införskaffa en till hund till hösten, främst är det väl jag som vill det eftersom jag vill ha en hund som kan och orkar arbeta en hel del, jag har så många alternativ och det är svårt att välja, retrievrar älskar jag, men tollaren som jag har nu känns för osäkra mentalt, flattarna är så stora och flamsiga, bra goldens är svårt att få tag på, en del labradorer ser ut som tunnor och jaktlabbarna funkar inte inom utställning, något som jag också vill pyssla med.

En väninna har börjat tvinga mig att kolla in spaniels, men spaniels är något jag inte har kunskap om och känner mig osäker över. Är det verkligen rätt? Passar de in hos oss? Jag vill verkligen inte pyssla med pälsvård, för jag tycker det är såååå tråkigt.

Men sen föreslog väninnan Welshen och det verkar inte helt fel, de verkar som trevliga och aktiva hundar som man kan ha med på det mesta, däremot har jag läst på flera ställen att de passar inte inom tävlingslydnaden, och det är ju något som jag verkligen skulle vilja pröva på.

Hur ska man göra för att hitta rätt egentligen?

image4

Kommentarer
Postat av: Vingklippt

Jag vet att en break kan vara bra. Men samtidigt skrämmer det mej. Jag vill vara vuxen och klara mej själv. Men det kanske är lika vuxet att erkänna att man inte gör det?
Vad mysigt det låter med en vovve till hösten.

2008-05-12 @ 21:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0