Mitt första möte med Jehovas

Var ute på promenad med Åskar och såg en hel del välklädda män gå runt bland husen häromkring, tänkte jaja, det är väl någon försäljare.

Sedan när jag sitter i godan ro framför datorn ringer det på dörren, och jag tänka Fan också, nu är det någon nybörjare på hemtjänsten som inte vet vilken ringklocka man ska använda....

Men det visar sig vara.....

..... ett Jehovas vittne som vill prata och hade med sig sina broschyrer....

Blir lagomt panikslagen och vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag är ju trevlig för det mesta så jag sa bara att vi är inte intresserade, men tack ändå....

Till saken hör att jag just nu läser en bok om sekter som tar upp jehovas vittnen, och det är riktigt läskigt och jag förstår faktiskt inte hur man kan gå med i en sekt som dem...

Ja, det var faktiskt mitt första möte med dem, har man bott mitt ute i ingenstans tidigare så har man liksom inte stött på dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0