ESC låt 6-10

Nu fortsätter vi....

6. Bosnien/Herzegovina - Men gud hur klär dem sig?! Det är väl inte ett barnprogram detta eller? Både sångerskan och sångaren ser ju ut som barnprogramledare, och varför i helvete står det en massa tjejer i mindra vackra brudklänningar?! Man får ju panik!!! Om dessa går vidare eller får bra poäng så vet jag inte vad jag tar mig till. Detta var ju hemskt!!!

7.  Israel -  Stämningsfull inledning.  Men jag blev lite paff när det kom ut en kille på scen, jag trodde faktiskt det var en tjej först som sjöng... 20 år gammal och har faktiskt en rätt bra röst förutom det att den låter lite väl feminim.  Har kommit fram till att jag tycker om låten iaf.

Känns som att det hittils är en hel del OK låtar detta år, i vanliga fall brukar jag tycka att det mesta är skit. Men nu har jag ju okejat flera låtar... Är jag för snäll idag kanske?


8. Finland - Skärp er för fan! Bara för att ni vann EN gång med en hårdrockslåt så behöver ni inte skicka hårdrocklåtar gång på gång. Det är inte intressant utan bara patetiskt!  Man kan förändra sig, om ni fortsätter i denna takt så kommer det dröja lika lång tid igen innan ni vinner ESC en gång till..... Det enda som ni kan få som plus i kanten är för att ni sjunger på finska....

Jag tycker egentligen att alla länder ska sjunga på sitt eget språk, då tycker jag verkligen att det är bra. För det är inge vidare "speciellt" att sjunga på engelska... Det kan liksom t.o.m jag *lol*

9. Kroatien - 75 årig rappare? Är det den äldsta som deltagit i ESC, nån som vet? Låten i sig var faktiskt helt okej, glad och pigg och man dras med i stämningen. Hoppas de får bra poäng!

10. Polen - Tycker nog att hon borde ha lite djupare urringning *lol* Blondin med stora bröst och sjunger en klyshig låt och urringning... *suck* Inte så intressant. Men hon har en ganska vacker röst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0