ESC låt 11-15

11. Island - *asg* vilket slemmo, och verkligen en eurodisco låt. Jag får lite panik när jag ser honom, så himla glad och poppig, och dessutom sjunga om att detta är hans liv och inte vill ändra det... Hjälp... Och så kom självklart en blondin in, fast hon hade en snygg klänning *vill ha* Okej, jag tycker om när sångare/sångerskor har GLÖD men detta kändes så påklistrat. Nej tack för mig. Men jag tror ändå att låten kan få ganska höga poäng.

12. Turkiet - Okej de sjunger på sitt språk och är populära i sitt hemland, men det räcker ändå inte ändra fram. Låten känns inte så speciell och de står bara stilla och gör mekaniska rörelser. Inte intressant för fem öre och jag får kalla kårar av deras sångare... Usch.....

Var till Turkiet i början av förra hösten, jag vantrivdes som satan, äckliga killar som flörtade och skulle tafsa och var allmänt jobbiga. Jag tänker aldrig mer åka på semester utan att älsklingen med mig. De turkiska killarna kunde inte ta ett NEJ jag är inte intresserad av er, NEJ jag vill inte följa med till din lägenhet. Näe usch och fy.

13. Portugal - De säger att denna ska vara pressens favorit, jag sitter framför datorn och reagerade inte ens att den satt igång, så mitt betyg är att den är TRÅKIG, för på alla andra låtar har jag kollat, men denna reagerade jag inte ens över.

Klockan är nu 22.00 och jag är supertrött och vill sova.... Det är 2 timmar kvar, hur ska jag hålla mig vaken?

14. Lettland - Blivit inspirerade av Pirates of the Carribbean eller? Lite fjantig utstyrsel tycker jag och passar nog bäst in på barnprogrammen denna låt med. Vad tänker man med liksom? Självklart är den medryckande, men är det alltså sånna här låtar som ska vinna ESC, NEJ enligt mig.

15. Sverige - Jag är inte patriotisk för 5 öre idag, jag tycker verkligen inte om Perelli och jag tycker verkligen inte om hennes låt. Känns som att Perelli har blivit en ny "Carola" hoppas hon åker ut fetstort så vi slipper se våran "vackra" transa igen...... Nej usch nu var jag elak. Men jag uppskattar inte hennes låt och hon hör inte hemma på ESC. Nämen gud vad hon sjunger falskt idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0