Bensinpriset

Innan jag åkte iväg och kollade på lägenheten var jag tvungen att tanka för de pengar som inte fanns *suck*
Men iaf så var bensinpriset 13.14 kr/l på JET, svindyrt!!

Jet brukar ju alltid ha billigare priser än de andra bensinstationerna så jag vågar inte ens tänka på vad bensinen kostade där.

Nu när jag kom hem så läste jag även på expressen att "Priset måste fördubblas" för att miljömålen ska uppnås. Alltså så vill de att bensinen ska kosta ca 27 kr/l.

Ärligt talat så tror inte jag att det kommer hjälpa att man höjer och höjer priset på bensinen, människor behöver bilen och kommer fortsätta köra oavsett hur dyrt det är. Man får nog lägga om sina planer på att istället satsa på att man ska köpa miljövänliga bilar och ha ett relativt låg pris på dem så att "vanliga" människor har råd att köpa. Jag tror att det funkar bättre än att höja bensinpriset och folk blir bara mer och mer irriterade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0